דה-קרימינליזציה במרילנד: עד 10 גרם קנאביס לשימוש עצמי

ארה”ב: מושל מרילנד אישר את הצעת החוק להפסקת הפללת צרכני הקנאביס והפך את מרילנד למדינה ה-18 בארה”ב המאשרת דה-קרימינליזציה. קנסות כספיים בלבד יוטלו על בני 18 ומעלה שייתפסו עם פחות מ-10 גרם מריחואנה.

לאחר שבתחילת השבוע הצביע הסנאט ברוב של 34-8 בעד הצעת החוק החדשה להפסקת הפללת צרכני הקנאביס, אישר אמש (ב’) מרטין אומיילי, מושל מרילנד ואחד המועמדים לנשיאות ארה”ב בשנת 2016, כי בכוונתו לחתום הצעת החוק ולאשרה.

מרטין אומיילי
מרטין אומיילי, מושל מרילנד

“כתובע צעיר חשבתי שדה-קרימינליזציה של מריחואנה עלולה לפגוע בדעת הציבור הנדרשת למאבק בשימוש בסמים,” אמר אומיילי. “היום אני חושב שמדובר פשוט בקבלת העובדה שהנושא גם כך נמצא בסדר עדיפות נמוך בבתי המשפט, בקרב התובעים, בקרה המשטרה וכן בקרב מרבית הציבור.”

על אף שבתחילה תוכנן להגביל את החוק החדש לבני 21 ומעלה בלבד ולהעלות את סכומי הקנסות מ-100$ בפעם הראשונה, ל-250$ בפעם השנייה ול-500$ בפעם השלישית, הוחלט בסופו של דבר להגדיר קנס קבוע של 100$ בלבד, ללא קשר למספר הפעמים, ולבני 18 ומעלה.

עם זאת, אלו שייתפסו שלוש פעמים, יישלחו למכון גמילה, ואלו שייתפסו עם יותר מ-10 ג’ מריחואנה, יישלמו קנס של 1,000$ ויסתכנו במאסר של עד 12 חודשים.

המושל אומיילי אישר כאמור כי יחתום על החוק החדש. “הוועידה הכללית החליטה לאחר התייעצות ארוכה – ובתמיכת רוב גדול בשני הבתים – להעביר אליי הצעת חוק לדה-קרימינליזציה של החזקת מריחואנה לשימוש עצמי, ובכוונתי לחתום עליה,” אמר אומיילי על פי הדיווח ב’וושינגטון פוסט‘.

בחודש אוקטובר 2014 חתם ואישר מושל מרילנד את הצעת החוק שנכנס באופן מיידי לתוקפה.

מרילנד היא כאמור המדינה ה-18 בארה”ב המאשרת חוק מסוג זה ומצטרפת בכך ל-17 מדינות אחרות בארה”ב בהן אושרה הפסקת הפללת הצרכנים – האחרונה שבהן היתה ורמונט.

ראו עוד: 40 מדינות בארה”ב שוקלות הקלה בחוקי המריחואנה

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר